BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Siapakah AKU ???

Ziela Nordin
Sandakan, Sabah, Malaysia
ak d kasi nama Nurazielawatie oleh parents ku. Ntah la apa maksud nama ak ni. ak just dipanggil ZIELA. Mak ak lahirkan ak pada tahun 1991 bersamaan 3 Januari. Ak merupakan anak nombor satu dari 3 adik-bradik jak. mak ak cuma lahirkan kmi bertiga. 2 pompuan,1 lelaki (ndak balance kan). Apa pun,ak syg sgttt kat mak n bapa ak. Tanpa diorang ndak da la ak dalam dunia ni. Ak sbnarnya urang SABAH. di SANDAKAN la ak di besarkan . Kalo mau crita dari A ke Z mmg panjang sgt. Kalo urang baca pun nanti jadi busan pla. Buat masa ni,ini sajalah yg ak mau bgtau pasal 'SIAPAKAH AKU'.
View my complete profile

Saturday 7 May 2011

"" Ayah dan Ibu ""


Ayah Dan Ibu 

Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapatlah melihat bulan dan
Matahari
Ahai...

Yang dikurniakan dari Ilahi
Ahai...
Ayah dan ibu lah
Mesti dihormati

Ayah dan ibu
Wali dan juga keramat
Pada mereka kita beri hormat
Ahai...
Bagilah tunjuk ajar dan
Nasihat
Supaya hidup
Supaya hidup kita akan selamat

Ayah dan ibu . Mama dan papa . Mummy and Daddy . Aku sangat sayang kat ayah dan ibu . Tanpa mereka ak takkan dapat melihat dunia yang penuh warni-warni ni . Siapa yang tak sayang ayah dan ibu ??? Semua orang mesti sayang ayah dan ibu . Ayah dan ibu lah besarkan saya dari kecil sehingga sekarang.
Ayah merupakan orang yang sangat bertanggungjawab menjaga keluarga . Mencari nafkah untuk keluarga . Penat lelah ayah sukar dibayangkan . Ayah tidak pernah mengeluh untuk terus mencari rezeki . Walau penat, ayah tak pernah tunjukkan kepada ibu dan anak-anaknya. Ayah seorang yang gigih berusaha demi kebahagiaan keluarganya yang tercinta . Bagi aku, ayah aku adalah orang yang terhebat . Ayah tak pernah kenal erti penat semata-mata untuk keluarga . Ayah aku dilahirkan bukanlah dalam keluarga yang senang . Dari situ lah ayah aku terus terus berusaha mendidik anak-anaknya dengan baik agar kami sebagai anaknya tidak merasa kesusahan yang pernah ayah aku rasa .
 Ibu pula merupakan orang yang sangat penyayang . Ibu selalu menjaga makan dan minum serta keperluan keluarga . Ibu aku seorang yang sangat baik . Seorang yang penyabar dan peramah . Ibu lah yang menjaga aku dari kecil . Makan,minum,pakaian, dan macam-macam lagi yang ibu sediakan . Ibu selalu bagi dorongan kepada ku supaya aku belajar bersungguh-sungguh . Ibu aku kata,kalau aku berjaya semua itu untuk diri aku juga .
 Walaupun ayah dan ibu ku tidak pernah menunjukkan kesengsaraan mereka untuk membesarkan aku dan adik-beradik yang lain, aku tahu yang mereka sangat berharap agar aku menjadi anak yang berguna suatu hari nanti . Aku terlalu sayangkan mereka . Aku harap aku dapat balas segala pengorbanan yang mereka beri selama ini .
Terima Kasih AYAH dan IBU .....



0 comments: